lördag 22 september 2007

Mardrömsnatt


I natt hände något som är bland det pinsammaste jag varit med om.


Jag vaknade till och tyckte jag hörde något krypa omkring på parkettgolvet, men slumrade in rätt snabbt eftersom jag trodde jag inbillat mig. Sen så hörde jag det där ljudet igen. Jag vände mig om i sängen och såg 2 ögon stirra på mig. Jag skrek så högt att jag säkert väckte hela fastigheten, och vad som visade sig vara en katt, skrek lika högt den, ni vet så där som de låter när de slåss mot andra katter. Katten hade på något sätt lyckas ta sig upp (eller ner) på min balkong och sen helt enkelt gått in genom min balkongdörr som stod öppen.


Uppjagad och skrajsen av situationen så gick jag av någon anledning och hämtade två stora grytvantar (?!?) och satte på mig dem. Jag tänkte nog i mitt nyvakna/rädda tillstånd att det skulle vara ett skydd mot händerna om det var en elak katt. Jag tänkte att eftersom jag bor i lägenheten närmast portdörren så behöver jag inte klä på mig för att släppa ut katten, det skulle ju bara ta några sekunder. Så jag fick tag på katten, öppnade min dörr gick mot mot porten och skulle precis öppna dörren då tidningsutdelaren kliver in. Där står jag halvnaken, klädd i endast ett par kalsonger och grytvantar, bärandes på ett kattskrälle. Minen jag fick av tidningsutdelaren glömmer jag aldrig, och själv måste jag på ansiktet ha sett ut att ha ätit minst 5 kilo tomater och en brandbil.


Vilken mardröm!




2 kommentarer:

Fred sa...

Haha... ok, det VAR pinsamt! :-D

Anonym sa...

Jag kommer aldrig låta dig glömma detta!