lördag 22 december 2007

Varning för Hjälpfonden!

Många av er har redan läst mina inlägg om hjälpfonden. Kanske uttjatat, men jag måste bara länka till dagens inlägg i Svenska Dagbladet som även uppmärksammades i Aftonbladet.

Artikeln beskriver det jag försökt beskriva tidigare och den gör det på ett bra sätt. Den visar vilken skojorganisation Hjälpfonden är och alltid varit. Den drivs av peningkåta vidriga människor som lurar äldre människor på pengar för sitt egna välbefinnande. Väldigt lite, eller nästan ingenting alls, har gått till de ändamål man säger sig stödja.

Läs mer i Svenska Dagbladet och i Aftonbladet

Mina tidigare inlägg om Hjälpfonden:

http://www.blogger.com/

http://www.blogger.com/

http://soffpotatisen.blogspot.com/2007/11/hjlpfonden.html

Läs mer om: Hjälpfonden, Cancer, Diabetes, Allergi, Bidrag, 90-konto, bedragare, hjälporganisation, stiftelsen för insamlingskontroll

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tjena Micke,

Jag jobbade oxå på hjälpfonden en tid för några år sedan! Jag har kollat i min meritlista när det var och det var 2004! På den tiden hade dom ju fortfarande sitt 90-konto kvar och så vitt jag minns så gav dom ett seriöst intryck. Jag kan här tillägga att om någon undrar över min trovärdighet så jobbade jag väldigt kort på ett telefonjobb senare som det bokstavligt talat osade "bluff" om - det företaget hamnade senare i "uppdrag granskning" och i domstol. Så på den tiden jag var där i början utav 2004 så hade man troligen fått vara i den absoluta toppen för att se vad som pågick... om ens där, det här är inga amatörer vi snackar om som sitter och driver detta ÅR EFTER ÅR.

Herregud! Är det inte självaste André som står å snackar med robban i "200 sek"!? (Jovisst är det han... jag läste en artikel på svd senare). Alltså den snubben har fått feta cash för att jobba kvar där - ingen tvekan om den saken. Jag blev otroligt förvånad över att han fortfarande jobbar kvar där. Han borde sagt upp sej direkt när dom blev av med 90-kontot. Antingen har han fått rejält med pröjs för att jobba kvar eller så var han med på bluffen redan från början och skulle fungera som ett "gott föredömme" för andra - den lilla arbetsmyran!!!

Tur att jag var så **** usel på att samla in pengar via telefon att mitt register över folk jag lurat inte blev värre än att jag skulle kunna hosta upp dom pengarna inom en vecka!

Anonym sa...

Mer om Hjälpfonden! En god vän som var en av deras äldsta & bäst betalda medarbetare (anställd där sen 2004) sa nyligen upp sig! Efter att ha fått ut en nettolön på ca 18-20000 kr/månaden började det plötsligt gå sämre. Andra har också drabbats, om än inte lika hårt. Alla de som söker jobb där vet inte vad som väntar dem. Det förvånar mig att någon söker sig dit överhuvudtaget!