söndag 21 december 2008

Vintersolståndet

Idag var det vintersolståndet, årets kortaste dag, då solen står som lägst på himlen på norra halvklotet, och det skedde 13.04 svensk tid. Intressant?

Vad har hänt annars i veckan?

I onsdags var jag ute med jobbet på restaurang. Istället för den svenska julmaten, som man ju proppar i sig i mänger ändå, så var vi på en Italiensk resaurang som heter Da Peppe där det serverades underbart god mat av en skönsjungande kock. Till desserten sjöng Peppe "Ja må han leva" på Italienska för mig, eftersom jag fyllde år i torsdags (Hurra för mig!). Då blev jag generad som alltid när jag blir uppmärksammad. Efter restaurangbesöket besökte jag och Anna gayklubben Club Kattis som ligger på samma gata som Da Peppe.

I torsdags fyllde jag år som sagt, närmre bestämt 33 år ung. Då blev jag bjuden av några vänner på en runda på Södermalm. Vi började kvällen med tapas och billig öl på El Crocodrilo vid Skanstull och sen blev det en del andra ställen också. Det var riktigt trevligt, fast en aningen tungt på jobbet dagen efter. Två kvällar i rad sätter sina spår..

Nu i helgen har jag bara tagit det lungt. Jag ska arbeta måndag och tisdag och sen är jag ledig i två veckor. Det ska bli otroligt skönt, och jag behöver det väldigt mycket.

Idag har skrivit mina julkort. Det blev 13 stycken i år, några färre än i fjol, men vännerna har blivit färre så inget konstigt med det...

Stay Gay!

Läs mer om: Da Peppe, Julmat, Restaurang, Club Kattis, El Crocodrilo, Födelsedag, Julkort, Helg

Inga kommentarer: