torsdag 31 maj 2007

Fasttejpad av mobbare


Förra veckan blev en 14årig pojke fasttejpad vid ett träd på skolgården . Inte nog med denna förnedring, utan han fotograferades även där bilden senare spreds via mobiltelefoner.
Detta var inte första gången det hade hänt, utan det hade även hänt för någon månad sen, och där rektorn uttalar sig sjukt korkat i expressen:

' Eftersom det hände utanför skoltid var det inte min sak att polisanmäla då. '

Nu var det länge sen jag gick i skolan, men finns det schemalagda ämnen som t.ex tolerans, vilket finns i många andra länder? Vid sidan av uppfostran hemifrån tror jag utbildning är det bästa sättet att stävja mobbning, samt att det självklart finns kompetenta lärare/rektorer som vet hur de ska agera när de ser ett barn fara illa!
Läs mer i Expressen

2 kommentarer:

Dennis Alexis Hellström sa...

Idiotrektor.

Anonym sa...

Asså jag vet att våran rektor är en idiot för jag gå på samma skola som han som blev fasttejpad. Och jag tycker att det är synd om honom men han är fatiskt en mobbare själv och hans mamma är INTE en jättebra mamma precis, och detta är två mycket viktiga saker som jag tykcer att tidningarna glömmer att säga.