lördag 26 maj 2007

Nya Jobbet

Nu har jag varit 2 veckor på jobbet och har 1 vecka kvar på utbildningen innan jag får klara mig på egen hand. Jag hade teoretiskt prov igår som gick bra och om några veckor, när jag jobbat ett tag så ska jag även ha ett praktiskt prov. Om jag får/vill vara kvar på företaget så kommer det bli väldigt mycket jobb i sommar. Jag lyckades klara mig från att jobba på midsommarafton, nu håller jag tummarna för att jag klarar av att prata till mig lite ledighet under Stockholm Pride också! Kanske blir svårt eftersom det är så många bögar som arbetar på stället. Det är nog inte bara jag som vill vara ledig då :-)

ca 50 stycken har registrerat sig på gaybloggar.se vilket är jättkul! Det är inte lätt att hitta likasinnade bland alla bloggar som finns där ute, men förhoppningsvis kommer denna tjänst att hjälpa alla er HBTQ:are att finna intressanta bloggar. Självklart är alla ni som är open minded också välkommna! Registrera din blogg [HÄR]

Företaget går det lite si och så med. Jag visste att det skulle vara väldigt mycket byråkrati, men jag kunde inte ana att det skulle gå så här segt. Nu väntar jag bara på bankens avtal att skriva under för att få bankkontot, sen så ska vi börja köra igång. Vi har flyttat in i en lokal i Årsta här i Stockholm.

Stay Gay!

Läs mer om:
gaybloggar, bloggar, gay, HBT, Pride

2 kommentarer:

Dennis Alexis Hellström sa...

Du är bäst. Håller tummarna för dig. Vet att du kommer göra bra ifrån dig på jobbet. Puss!

Mike75 sa...

Tack Hjärtat!
Om jag nu inte skulle trivas, eller att jag inte är tillräckligt duktig, så kan jag nu falla tillbaka på mitt företag där jag kan lägga ner mer tid, viket känns jätteskönt. Jag har något att falla tillbaka på :))