måndag 30 juli 2007

Stockholm Pride!!

Idag invigs Stockholm Pride. Hade det inte varit för att Glenn Hysén hade varit invigningstalare så hade jag nog velat vara på invigningen eftersom jag aldrig varit på prideinvigningen. Att bjuda in Hysén som i homokretsar mest är känd för att ha misshandlat en bög som antastat honom på en toalett, förstår jag inte. Att bli antastad är hemskt oavsett vem som gör det, men frågan är om Glen hade misshandlat personen i fråga om det hade varit en tjej? Tveksamt..

I år skall jag gå på Schlagerkvällen för första gången och så ska jag se paraden såklart! Ett eller annat seminarium är det inte helt omöjligt att jag besöker.

Fin video:



Läs mer om Pride, Stockholm Pride, Stockholm, Glen Hysén, Glen, Gay, Homosexualitet, Homosexuell, Bisexuell, Transsexuell, Queer, Schlager


Stay Gay!

Inga kommentarer: