lördag 27 oktober 2007

Knivhotad

Igår var jag ute och tog några öl efter jobbet med några av mina arbetskamrater. Vi splittrades och gick hem ganska tidigt.

Vid Gullmarsplan mötte jag en "nergången" person som bad om ett par kronor, vilket jag som alltid ignorerade. När jag gick förbi honom skrek han "hörde du inte vad jag sa!" och när jag vände mig om så stod han och viftade med en kniv modell större.

Jag sprang så fort jag kunde till min buss och satt och skakade hela vägen hem, samt långt in på småtimmarna.

Jag har blivit knivhotad ett par gånger tidigare under min levnad, men då oftast av omogna ungdomar i ett försök att skrämmas vilket jag sällan blivit. Men denna gång var hemskt. Jag blev livrädd. Min första tanke var att han var en psykopat, och vem vet vad en sådan kan ställa till med?

Jag ringde polisen så jag hoppas de åkte dit och tog hand om honom. Men jag kan dock tänka mig att det inte var så högt prioriterat eftersom det är lönehelg, med allt vad det innebär i Sthlm.

Usch vilken hemsk fredag :-(

lär mer om: psykopat, knivhot, psykopater, gullmarsplan, lönehelg, fredag

Inga kommentarer: