tisdag 9 oktober 2007

Manifestation mot gatuvåldet

På fredag kl 17 så tänker jag befinna mig på Sergels Torg och delta i manisfestationen mot gatuvåldet.

Mer om fredagens manifestationer kan du läsa om i klubben "Bevara oss från gatuvåldet" på facebook.

Jag blir väldigt glad åt det engegemang som visats upp av alla de barn och ungdomar som är trött på det våld utövas på våra gator. Jag önskar bara att vi vuxna kunde vara lika engegerade och självklart även politikerna. Gatuvåldet är inte direkt något nytt fenomen. Ungdomar blir misshandlade varje vecka och ibland går det så långt att någon avlider till sviterna av det våld som utövats. Vem minns inte dödsmisshandeln av Marcus Gabrielsen för 2 år sen på Kungsgatan i Sthlm? Misshandlad till döds pga att han hade synpunkter på några som urinerade i en port...

Stockholm stads trafikkontor vill för övrigt inte godkänna en minnestavla på platsen för mordet på Marcus. En tavla med texten: 'Glöm aldrig det våld som ägde rum här 5 maj 2005.'

Vill du skriva på en protestlista mot detta beslut så kan du göra det här

----------------------------------------------------------

Idag fick jag ett nytt jobb föresten! Bra va?

läs mer om: manifestation, våld, mord, sergels torg, dödsmisshandel, facebook, Bevara oss från gatuvåldet

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja du är ju bra liksom