lördag 7 mars 2009

Melodifestivalen - Andra Chansen

Om 40 minuter börjar andra chansen och det kan bli väldigt spännande.

OMGÅNG 1

Duell 1:
Scotts vs. Sarah Dawn Finer
Sarah har varit krasslig och har tvingats avstå repetetioner. Men hon kan låten utan och innan och ska, om hon inte drabbas av något nervöst sammanbrott/blackout ta sig vidare från denna duell ganska ohotat. Vinnare: Sarah Dawn Finer

Duell 2:
Lili & Susi vs. BWO
Detta är duellen jag inte ville se! Jag vill ha både Lili & Susi samt BWO i en final i Globen. Jag har gillat BWO sen gruppen startades och tycker inte att denna låt är en av de bättre. Samtidigt är det stor nostalgi att se systrarna återförenas på scen. Men jag tror ändå att BWO drar det längsta strået. Vinnare: BWO

Duell 3:
Amy vs. Starpilots
Här kan det gå hur som helst. Jag har börjat tröttna rejält på "alltid vara lilla söta" Amy, som dock sjunger bra. Starpilots låt var helt okej, men där hela konceptet med påhittade pilot-historier känns så väldigt fånigt. Vinnare: Starpilots

Duell 4
Rigo & The Topaz..... vs Caroline Af Ugglas
Carolines framträdande är ett av de som berörde mig mest under dessa veckor. Rigo & The Topaz Sound feat. Red Fox tycker jag har den sämsta låten för i kväll så vinnare blir: Caroline Af Ugglas

OMGÅNG 2

Duell 1
Sarah Dawn Finer vs. BWO
Om Sarah gör ett bra framträdande och går hem i rutan så vinner hon denna duell. Jag själv lägger min röst på BWO. Vinnare: Sarah Dawn Finer

Duell 2
Starpilots vs Caroline Af Ugglas
Om Caroline gör ett lika starkt framträdande i kväll samtidigt som Starpilots gör ett lika fånigt framträdande så är saken biff. Vinnare: Caroline Af Ugglas

Till Globen alltså: Sarah Dawn Finer och Caroline Af Ugglas

Läs andra bloggar om: Melodifestivalen, Andra Chansen, Norrköping, Caroline Af Ugglas, BWO, Sarah Dawn Finer, Starpilots

Artiklar: Aftonbladet, Aftonbladet, Aftonbladet, Expressen, Expressen, Expressen, DN, DN, SvD, SvD, SVT

1 kommentar:

Anonym sa...

oh thank you was a right song to win starpilot...
and they dance realy sexy.
l wish you good luck starpilot
love starbabe