söndag 4 november 2007

Dåligt Tele2!!

För cirka 3 månader sen så ringde det hem en försäljare från Tele2 och sålde bredband + fast telefoni till mig. Jag nappade på erbjudandet eftersom jag är så trött på att Glocalnet inte kan uppgradera mitt 8 mbit till 24 Mbit som jag vill ha.

Förra veckan så fick jag hem ett brev som sade att Tele2 tyvärr inte kunde leverera bredband till mig.

Är det inte smartare att de först kollar upp om de kan leverera innan de ringer och säljer?? Nu tecknade jag ett muntligt (samtalet spelades in) avtal för något som de således inte kunde leverera. Jag skulle gärna vilja se avtalet skriftligt för att se om de följt sin del av det eller inte.

Jag blir så besviken!

Läs mer om: Tele2, ADSL, Bredband, Glocalnet, avtal

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej,
Mitt namn är Niklas Lydahl och jag är ansvarig för Tele2 bredband. Jag har läst ditt inlägg och känner att det är allvarligt att det tog tre månader innan du fick besked om hurvida du kunde få vårt bredband eller ej. Det telefonnummer som rings upp kontrolleras normalt innan för att säkerställa vilka bredbandslösningar som kan komma i fråga. Att detta inte skett är beklagligt och något som jag gärna vill gå vidare med. Om du har möjlighet att ta kontakt med mig på 08-5626 40 00 så ska jag hjälpa dig att bringa klarhet i vad som gått fel med din beställning samt hjälpa dig få fram ett skriftligt avtal.

Mvh
Niklas Lydahl

Elin sa...

Hej! Jag har också haft stora problem med Tele", beställde adsl-bredband den 22 oktober, alltså drygt sju (7) veckor sen. Har ringt flera gånger och undrat vad som händer, igår fick jag reda på att "beställningen hängt sig", så de måste läga in en ny beställning som tar 4 veckor till. Tackade nej och gick in till Telia som fixar adsl på 9 DAGAR, flyttade över telefonin och rubbet till dem. Det som stör mig nu är att jag har en telefonräkning på nästan 1700 kr till Tele2 för att jag använt upppringt internet via modem. Hade de bara levererat bredband...

Elin sa...

Tele2 ska det vara och inte Tele"...