söndag 4 november 2007

Je Crois Entendre Encore

Nedanstående operastycke lyssnar jag på om och om igen när jag är ledsen. Det är så fullkomligt vackert. Nu är jag inne i en jobbig period, så jag postar stycket här. Tyvärr så hittade jag inte min favorit från filmen "The Man Who Cried" (Johnny Depp) där Salvatore Licitra sjunger, men jag postar ett par andra fina versioner som jag hittade.

Stycket är från Bizet:s "Les pêcheurs de perles" (The Pearlfishers)

'Je crois entendre encore
caché sous les palmiers
sa voix tendre et sonore
comme un chant de ramier

o nuit enchanteresse
divin ravissement
o souvenir charmant
folle ivresse, doux rêve

aux clartés des étoiles
je crois encore la voir
entrouvrir ses longs voiles
aux vents tièdes du soir

o nuit enchanteresse
divin ravissement
o souvenir charmant
folle ivresse, doux rêve
charmant souvenir...charmant souvenir'






Läs mer om: Opera, Bizet, Je Crois Entrendre Encore, David Gilmour

Inga kommentarer: