torsdag 22 maj 2008

Eurovision Song Contest, Semifinal 2

Oj vilket skillnad mot första semifinalen, som natt och dag!
Visst fanns det kalkoner även i denna deltävning som exempelvis Lettland, Bulgarien och Tjeckien, men annars tycker jag det fanns en hel del guldkorn i denna deltävling.

Jag hoppas verkligen att Kroatien går vidare med sin traditionella, vackra låt. Jag saknar verkligen den traditionella musiken som försvinner allt mer till förmån för den kommersiella. Och visst kunde man inte låta bli att tycka den 75 årige "75 Cent" var gullig?

Sen måste jag ju såklart även nämna Perelli. Hon var otroligt duktig och vacker. Hon är helt makalös. Heja Charlotte!!

Nu har röstningen börjat! Jag håller tummarna för mina favoriter..

Läs mer om: Eurovision Song Contest, ESC, Perelli, Charlotte Perelli, Sverige, Kroatien, Serbien, Belgrad, Melodifestivalen, Semifinal, Musik, Schlager, Balkan, 75 Cent

Inga kommentarer: