onsdag 14 maj 2008

Hjärtsvikt

Nu var det riktigt länge jag sen jag skrev något. Detta av den enkla anledningen att jag inte känner någon glädje/behov av att blogga för tillfället. Men ett eller annat inlägg kommer väl det bli framöver.

Just nu finns alla mina tankar hos min pappa. Han åkte in akut till södersjukhuset förra måndagen, väldigt anfådd och med hög puls. Det som de först trodde var förmaksflimmer, visades sig tyvärr, efter 6 dagar på sjukhuset och ett antal akuta besök på röntgen, vara hjärtsvikt. Sent i går kväll behandlades han med elektrokonvertering (elektrisk stöt till hjärtat), varav pulsen gick ned till 80 för ett tag. Men senare på kvällen steg pulsen åter till det onormalt höga. Hans hjärta är för svagt för tillfället, så nästa elektrokonvertering dröjer. Hur länge han får vara kvar på sjukhuset vet jag inte.

Krya på dig pappa!!

----------------------------------------------

Igår bråkade jag med en kille på Qruiser.
Han ställde en väldigt rak, kort och koncist fråga och det var om jag ville knulla, vilket jag svarade nej på. Han började ställa följdfrågor om varför jag inte ville ha sex med honom. Jag svarade hela tiden ärligt och han fortsatte mala på med en massa frågor.

För det första så tycker jag det är väldigt oattraktivt med killar som har sex med allt och alla och dessutom skryter om det. Än värre om man som denna kille även lägger ut bilder på det för allmän beskådning.

Följdfrågorna handlade mycket om hans utseende. Han frågade mig om jag tyckte han var attraktiv, där mitt svar blev att jag inte attraheras av mörkhyade killar. Nu var man helt plötsligt rasist.

Nej jag tänder inte på mörkhyade killar.
Nej, jag tänder inte på mycket överviktiga killar.
Nej, jag tänder inte så jättemycket på tjejer.

Gör detta mig till en sämre människa? Till en kvinnofientlig ytlig rasist?

Såklart inte!

Min bästa vän är väldigt överviktig, så pass mycket att det är en direkt fara för hans liv.
Min vän och tillika chef är från Bangladesh och jag har många andra mörkhyade vänner också.
Jag har många tjejkompisar.

Varför ställa en fråga om hur attraktiv man är, när man inte klarar av ärligt svar?

Stay Gay!

Läs mer om: Rasism, Rasist, Mörkhyad, Sex, hjärtsvikt, Qruiser, QX

Inga kommentarer: