söndag 18 maj 2008

Våga vara öppen för kritik!

Det är väldigt lätt att kritisera andra, men att sen omöjliggöra för dem att besvara, argumentera eller rent av ge kritik tillbaka, är en väldigt feg handling. Om man ger kritik måste man även vara öppen för att kunna ta emot kritik. En självklarhet!

Mitt tidigare inlägg, som handlade om hur jag såg på situationen i en händelse som mynnande ut till att en vänskaplig relation bröts, skrev jag av den enkla anledningen till att jag inte fick kommentera ett blogginlägg som handlade om mig.

Men vad är mitt blogginlägg värt, om inte läsarna av den blogg som handlade om mig, inte kan ta del av det jag skrivit som svar?

I fredags länkade jag således till min blogg och även till den blogg som handlade om mig. Detta gjorde jag i en klubb på Qruiser som heter ”Bloggar”.

Igår fick jag ett argt brev av personen i fråga, både på Qruiser och på Facebook, som jag ärligt inte mer än skummade igenom. Något han ville ha sagt var iallafall att det var lågt av mig att länka till hans blogg. Han använde minsann aldrig namn när han hänger ut folk. Behöver jag säga att han självklart inte gav mig en möjlighet att svara på hans brev?

Men om han bara skulle ta och tänka till iallafall några sekunder, så skulle han se att den enda person jag hängde ut var mig själv. Jag försökte ge läsarna till hans blogginlägg någon att relatera till när de läser om den hemska människa som han vill få mig att vara.

Svenska Bloggar om: Kritik, Argument, Bloggar, Qruiser, QX, Facebook, Blogginlägg, Vänskap, Ovänner, Svek

Inga kommentarer: