söndag 22 juni 2008

FRA-Lagen

Eftersom det är så många andra som bloggat och tyckt till om det lagförslag som röstades igenom i onsdags, så tänkte jag skippa mina kommentarer, men kan inte låta bli.

De kränker vår integritet, de berövar vår frihet och de missbrukar sin makt. Alliansen har gjort bort sig och det är direkt pinsamt att endast två stycken (all heder!) vågade stå upp mot sin partiledning. Det skulle förvåna mig mycket om Alliansen skulle gå segrande ur nästa val.

Läs mer i Dagens Nyheter: FRA-lagen går inte att stoppa, Sveriges eget Stasi, FRA-motåndare planerar aktioner

För er som har möjlighet så äger en aktion mot lagförslaget rum nu på måndag utanför riksdagen. Mer info finns i denna Facebook-grupp.

------------------------------------------------------------------------

Jag hoppas ni alla hade trevligt på midsommar! På kvällen gick jag, Anna, Henrik, Jannis, Robin och Pär ut och partajade. Det var trevligt :-)

Glöm inte bort att framkalla era midsommarbilder. På postfoto framkallar ni 100 bilder helt gratis!


Läs mer om FRA, FRA-lagen, Försvarets Radioanstalt, Alliansen, Politik, Riksdagen, Facebook, Lagförslag, Protest, Demonstration, Midsommar, Midsommarafton, Framkallning, Postfoto, Gratis, Dagens Nyheter, DN

Inga kommentarer: