lördag 7 juni 2008

Nationaldagen

Det blev inget nationaldagsfirande för min del igår. Jag tog en långpromenad, och när jag var hemma så var jag så trött att jag inte orkade göra något mer. Jag promenerade ca 1.5 mil i lite mer än 3 timmar i den 30+ gradiga värmen.

Annars tycker jag det är jättekul att man iallafall försöker skapa en folkfest på nationaldagen. Vi svenskar är så himla dåliga på att hylla oss själva och vårt land. Igår var det över 100 000 människor i Stockholm för att fira. Det är aldrig fel med positiv nationalism och då menar jag inte dräggen längst till höger på den politiska skalan som står för något helt annat, något jag skäms för.

Nu ska jag iväg till tatueringsstudion på en jubileumsfest. Jag känner inte alls för att gå dit, men det skulle känna fel att stanna hemma när de räknar med att jag skall komma.

Stay Gay!

Läs mer om: Sverige, Nationaldagen, Fest, Nationalism, folkfest, Stockholm

Inga kommentarer: