söndag 23 november 2008

Dansbandskampen

Jag trodde aldrig jag skulle säga det, men på en tråkig lördagkväll så är dansbandskampen ett ganska så underhållande program, mycket tack vare de två band som lyckats bäst: Lars-Kristerz och Scotts. Extra kul för Scotts som i direktsändning fick en inbjudan till att medverka i melodifestivalen kommande år med låten "Jag tror på oss". Grattis!

Någon som förstår sig på dansband kanske kan förklara upprinnelsen till att så många grupper använder sig av bokstaven Z i deras namn?

Zlips, Lars-Kristerz, Kändiz Orkester, Glennartz, Nizeguys, Martinez och Jannez är deltagare som använder sig av denna bokstav.

Ikväll såg jag reprisen av Idol. Jag är inte ett dugg förvånad över att Anna Bergendahl röstades ut, tvärtom så var det rätt väntat!

Det kommer stå mellan Kevin Borg och Alice, där Kevin drar det längsta strået. Han känns som färdig artist. Robin får lämna programmet nästa vecka.

Stay Gay!

Läs mer om Dansbandskampen, Scotts, Lars-Kristerz, SVT, Melodifestivalen, Idol, Kevin Borg, Anna Bergendahl, Alice, IDOL 2008

Inga kommentarer: