lördag 8 november 2008

Idol, en profil fattigare

Igår försvann en stor anledning till att jag över huvudtaget tittat på Idol i år. Jag menar så klart Lars Eriksson!

Förutom att han sjunger och uttrycker sig väldigt bra på scen, så har han det där mystiska som gör honom så intressant. Vi fick inte lära känna Lars lika bra som övriga deltagare, vilket gör att vi vill veta mer. Jag hoppas verkligen vi får se mer av Lars i framtiden!

Idol blir väldigt mycket tråkigare nu. Jag hoppas att det blir den söta Kevin Borg (visst finns stora likheter med David Archuleta från American Idol??) som man bara inte kan annat än tycka om, och Alice i final!

Inget ont om den prepubertala skrikande Johan Palm och hans tolkningar över tidigare låtar som så många haft synpunkter på, men jag föredrar skrikande vuxna framför barn som kämpar med målbrottet. Anna Bergendahl är så lillgammal så jag storknar och de två återstående Robin är så färglösa och tråkiga.

När Idol lanserades i Sverige skrattade man åt Fame Factory. Faktum är att fler lyckats som artist genom Fame Factory än genom deltagande i Idol. Och som TV-underhållning var Fame Factory väldigt mycket bättre. Där fick vi se många av de intriger vi idag bara får läsa om.

Lars Eriksson - Rejected Love:



Läs andra bloggar om: Idol, Idol 2008, Lars Eriksson, Rejected Love, Johan Palm, Kevin Borg, Alice Svensson, Anna Bergendahl, Robin Ericsson, Robin Bengtsson, American Idol, Intriger, David Archuleta, Fame Factory

Läs mer i Aftonbladet

Inga kommentarer: