onsdag 19 november 2008

Lättad

Mamma fick idag beskedet om att hon har bröstcancer i fas två av tre, vilket tydligen var ett positivt besked. Hon kommer att strålbehandlas dagligen i fem veckor med start i mitten av december. Hon kommer med väldigt stor sannolikhet bli fri från cancern, vilket fick mig att gråta av lättnad. Jag har känt mig så dämpad under en längre period nu. Nu ska jag börja leva igen!

Igår lärde jag mig ett nytt ord: Skönhetsideell.

Jag stötte på det ordet när jag surfade på Qruiser. Vi är många som kräks på alla de skönhetsideal som finns, inte minst inom gayvärlden där man skall se ut på ett visst sätt (läs smal, vältränad, magrutor, äckliga botoxläppar, fin hy och stor kuk) och klä sig på ett visst sätt (läs dyra klädinköp varje månad) för att passa in.

Personen som skrev att han inte var skönhetsideell menade väl, men det blev så fel ändå. Vad betyder det egentligen att inte vara skönhetsideell? Att man tar betalt för sin skönhet? Oups..

Min vän Robert från Dalarna är på genomresa och kommer strax på besök. Det ska bli trevligt!!

STAY GAY!

Läs mer om Cancer, Bröstcancer, Strålbehandling, Skönhetsideal, Skönhet, Gayvärlden, Gay, HBTQ, HBT, Qruiser

Inga kommentarer: