tisdag 6 januari 2009

Året Som Gick

För några år sedan sa en psykolog till mig att man alltid kan blicka tillbaka och hitta ljuspunkter under gånget år, även fast det känns svårt.

Jag tänkte först inte skriva om året som har gått, eftersom jag inte har något kul att berätta. Allt har ju bara varit skit, inte sant? FEL!

Visst har det varit ett jobbigt år. Ni få som följer min blogg har fått läsa om min pappas hjärtproblem och om min mamma, som för övrigt skall börja strålbehandla sin cancer nu på måndag.

Inför 2008 lovade jag mig själv att hålla ut på mitt jobb och verkligen kämpa för att behålla det så länge som möjligt. Jag vet att det låter som en fånig målsättning för många, men för mig som varit utbränd, mått dåligt en längre period och inte trivts på tidigare arbetsplatser så var det en stor utmaning och jag är jätteglad att jag fortfarande är kvar på mitt jobb. Nej, jag trivs inte, men jag kämpar och jag har lyckats med den enda målsättningen jag hade! Jag är stolt över mig själv.

Något annat upplyftande för mig är alla nya vänner jag fått under året, främst genom jobbet. Jag trivs verkligen med arbetskamraterna.

Jag fick besök av Anna från Skåne som besökte mig en dag i somras. Det är alltid lika trevligt att träffa henne. Vi hann med flera utställningar och en dyr fika och att inte förglömma den långa promenaden på Stockholms gator.

Arbetskamraten Anna och jag hade jättekul under Europride. Det blev många galna och roliga pridefester under semestern. Jag fick även en Stalker (om nu det går under kategorin positivt?:)), om än kortvarig, under Pride. Jag var smyckad med ett QX-klistermärke vid ett engångsknull och blev kontaktad efteråt både på Qruiser och på min mail. Han var från Australien och läskig eftersom han aldrig slutade skriva, men till slut gav han dock med sig. Nu vet även jag hur det känns att ha en stalker haha

Nu under julledigheten har jag fått besök av min vän Mattias (nej, jag misslyckades med att göra honom lite mer gay ;)) och Christer.

Strax före nyår reste Christer ner till sin nyfunna kärlek i Kalmar, och gjorde en mellanlandning i Stockholm. Vi umgicks i 3 timmar innan han fortsatte sin resa. Vi tog en lunch i kungshallen och sen satt vi av resten av tiden i bussterminalen och bara pratade. Det är verkligen skönt att bara sitta ner och prata, synd bara att tiden gick så snabbt.

Christer gjorde även en mellanlandning på hemresan och sov över hos mig natten till idag. Det är alltid kul att få besök av vänner som står en nära, och Christer har kommit att bli en av mina bättre vänner under de senaste åren.

Så vad har jag för målsättningar 2009?

Mina målsättningar behåller jag för mig själv, men jag hoppas att få må bra och att vara en så bra vän som möjligt. Jag vet att jag kan vara komplicerad, men jag är glad att de vänner jag har uppskattar mig för den jag är och orkar stå ut med mina humörsvängningar. Jag hoppas att få komma iväg och besöka någon av mina distansvänner och slutligen så hoppas jag att alla mina vänner får ett alldeles underbart 2009. Min familj och mina vänner betyder allt för mig.

God Fortsättning och STAY GAY


Läs mer om Vänskap, 2008, 2009

Inga kommentarer: