torsdag 7 maj 2009

Asexuell

Jag vet inte om jag tycker det är jobbigt att vara asexuell eller inte, om det nu menas att man inte har någon sexlust? Asexuell kanske är något mer långtgående än min högst tillfälliga period av utebliven kåthet?

Detta brukar ofta sammanfalla med de perioder jag inte mår så bra mentalt, som nu då jag inte trivs så bra på mitt jobb. En vän skrev dock ett par tankvärda ord i sin blogg som jag skall ta tillvara på. Tack för de orden!

Men åter till min uteblivna sexlust. Det jobbiga är att jag kanske kan tyckas vara avvisande mot personer som finner mig attraktiv. Ska jag vara ärlig och säga som det är, så att personen i fråga inte skall behöva känna sig dissad eller ska jag låtsas som ingenting? Jag är så rädd att jag sårar folk.

Annars så besväras jag inte så mycket. Att vara kåt är underbart, men inget jag går och efteresträvar stup i ett. Är man kåt så är man.

Andra bloggar om: Sex

Inga kommentarer: