torsdag 15 februari 2007

Vila i frid, Johanna!

Igår fick jag hem min nya dator, äntligen! Först installerade jag windows2000, men idag så formaterade jag om hårddisken och installerade Windows XP vilket fungerar väldigt bra än så länge. Det känns lite ovant med nytt operativsystem, men jag vänjer mig nog snabbt.

Det är så tragiskt när unga människor går bort för tidigt. Jag har aldrig varit rädd för döden, men alltid varit lite rädd för att dö ung. Förra veckan Anna Nicole Smith och idag den svenska skådespelerskan Johanna Sällström. Jag kände inte till henne så mycket förutom hennes medverkan i Wallander-filmerna, men mina tankar går till hennes nära och kära.

När Anja Pärson åkte ur så klev en annan tjej fram. Gud så härligt att Maria Pietilä-Holmner vann silver. Vilka idrottstjejer vi har och vilket fantastiskt resultat på VM så här långt!

Igår var det QX Gaygala på Cirkus här i Stockholm. Det gladde mig oerhört att 15 åriga Kristian Kabelacs fick priset som ”Årets Kämpe”. Att vara så ung och öppen är svårt bara det, men att dessutom ta strid mot skolan som inte gjort något alls åt den mobbning han utsatts för är starkt. Kristian anmälde sin skola till HOMO. Förhoppningsvis leder detta till att fler vågar ta strid för sina rättigheter. Grattis till utmärkelsen!

Avslutningsvis vill jag skicka ett hjärta till min bästis Dennis aka Bimbo Boy idag på alla hjärtans dag. Han var så gullig att länka till min blogg så jag fick lite fler besökare än vanligt.

Dennis Blogg: http://bimbo84.blogspot.com

Stay Gay!

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh snällt skrivet & tack :)