tisdag 20 februari 2007

Virus

Jag hade inte haft datorn mer än någon vecka förrän jag drabbades av någon trojan/mask, vilken yttrade sig i att jag hamnade på sidor som drivecleaner, win pro 2006, partypoker.com och ibland på någon heterosnusk-sida när jag surfade.

Jag testade att scanna med Ad Aware pro, Spybot och Avg Anti Spyware. Jag körde Hijackthis och rensade bort orosmoment samt rensade bort filer med Vundofix. Alla program inkl mina antivirus-program upptäckte en dll-fil i systemkatalogen som inte gick att få väck vare sig i vanligt eller felsäkert läge. Väldigt irriterande. Någon som vet något program där man kan välja att ta bort valfria filer när man bootar? Tips vore tacksamt!

Det jobbiga är att jag inte vet hur/när min dator smittades. Jag har i alla fall formaterat om hårddisken nu och installerat XP igen samt skapat en återställningspunkt i systemåterställningen.

Om fler drabbats av elaka saker i datorn så rekomenderar jag http://antispyware.egetforum.se/ för att få hjälp. En väldigt bra sida!

Stay Gay!

Läs mer om: Virus, Trojan, Spyware, Dator, XP, Antivirus, windows, windows xp

2 kommentarer:

Dennis Alexis Hellström sa...

Så går det när man laddar hem en massa porr. ;)

Mike75 sa...

Jag laddar aldrig hem porr, den är det ju du som förser mig med ;)