fredag 9 februari 2007

Windows Vista

I går köpte jag en ny dator. När jag bläddrade bland annonser och letade på nätet, så förvånades jag över hur många butiker som säljer datorer där Windows Vista är installerat. För det första skulle jag nog aldrig köpa en dator där ett operativsystem är förinstallerat, och jag skulle definitivt inte köpa en dator med Windows Vista. Som alla nya operativsystem så bråttas den med ett gäng buggar och snart framkommer alla "säkerhetshål" som upptäcks löpande. Lägg där till alla program som inte fungerar med Vista plus alla äldre kompontenter (skrivare, scanner, digitalkamera osv) där det saknas drivrutiner.

Näe, jag kommer nog installera win2000 på min dator när den är levererad. Det fungerar alldeles utmärkt för mig.


bloggar.se: Windows, Vista, Microsoft, Windows Vista, Dator, Operativsystem

Stay Gay!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Men vad är det för fel på XP? Win 2000 är väl en aning gammalt nu....

Mike75 sa...

Jag tror inte det är ett dugg fel på XP, tvärtom! Det har börjat bli riktigt bra, och det tar ett par år för ett Microsoft-operativsystem att bli säkert och bra. Jag har inte XP av den enkla anledning att jag inte har någon skiva med programmet, men det ska jag ta och fixa. Microsoft utvecklar program som idag inte fungerar med andra operativsystem än XP och Vista, vilket är sjukt irriterande, men förståeligt.

Anonym sa...

aaaah, Windows 2000, operativsystemens Rolls Royce. Inget skulle få mig i dagsläget att byta. Allt jag vill göra funkar i Win2k. Dessutom blixtrande snabbt. XP slöar ju ner sig själv på 1 vecka eller så. Och Vista måste ju vara det största skämtet sen ME.

Anonym sa...

Suck! "Bråttas" i stf det riktiga "Brottas" f-n vad skoplan har misslyckats!
Men jag är nog bara en gnällspik ;)