onsdag 29 oktober 2008

Du Är En Del Av Mig

I natt sov jag riktigt dåligt. Det var så mycket som rörde sig i mitt huvud efter att jag tittat på rosa bandet-galan.

I morgon läggs min mamma in för operation. De ska skära bort en bit i bröstet och eventuellt operera bort närliggande lymfkörtlar. Sen blir det väntan tills 17 november då alla prover har analyserats klart. Fram tills dess blir det att leva i ovisshet. Har cancern spridit sig? Kommer hon behöva cellgiftbehandlas? Blir hon friskförklarad?

Väntan kommer kännas lång och jobbig..

Någon mer än jag som gillar Uno Svenningsson? Låten han framförde igår tillsammans med Sonja Aldén berörde mig väldigt djupt. Han är i mitt tycke en av Sveriges bästa låtskrivare.

Jag skänkte 1000 kronor igår på galan, något jag egentligen inte har råd med. Men oj så bra det kändes!

Du är en del av mig:



Läs mer om Cancer, Bröstcancer, Rosa Bandet, Gala, Insamling, Uno Svenningsson, Sonja Aldén, Välgörenhet, Välgörenhetsgala

Inga kommentarer: