måndag 18 augusti 2008

Barnhemmet

Häromdagen såg jag en väldigt bra film som just nu går på biograferna, Barnhemmet.
Den handlar om ett par som med sin lilla son flyttar in i ett hus, som tidigare var ett barnhem och där kvinnan levde sina första år i livet. I början är allt frid och fröjd, tills deras barn börjar prata med osynliga vänner och en dag är försvunnen.

Jag är en väldigt blödig människa, vilket är anledningen till att jag sällan går på bio med mina vänner. Är det en snyftarfilm så gråter jag, är det skräck så skriker jag.

Jag skulle inte vilja säga att barnhemmet är en skräckfilm, genren är mer thriller, även fast en hel del "skräckfilms-effekter" som rörelser i bakgrunden, dörrar som smäller osv, finns med.

Den är helt klart en sevärd film!



Läs mer om Barnhemmet, El Orfanato, The Orphanage, Thriller, Skräck, Bio

Inga kommentarer: