fredag 22 augusti 2008

Inte så bögig

Igår skrev en kille, som följer min blogg, till mig på Qruiser att jag inte verkade så bögig. Hur ofta har man inte hört det?

Finns det något ord som jag ogillar ganska mycket så är det just ordet bögigt.
Vad betyder egentligen ordet? För mig är det ett slags mått som bygger på folks fördomar av hur en bög är, dvs den stereotypa bilden av att man är feminin, älskar rosa, putar med läpparna och knullar runt med allt och alla. För att undvika missförstånd, så menar jag absolut inte att jag på något sätt har något emot bögar som lever upp till denna stereotypa bild, jag är bara så trött på det ständiga mätandet på hur mycket bög man är eller inte.

Stay Gay!

Läs mer om: HBT, Homosexualitet, Gay, Bög, Qruiser, QX

2 kommentarer:

Anonym sa...

sv: de har mailat mig, domänet är mitt och ingen kan tag det!

Mike75 sa...

Bra det, för det är ett bra domännamn du skaffat :)