lördag 7 februari 2009

Melodifestivalen - Delfinal 1

Oj så fel jag tippade och det är jag glad för.

Det är som sagt stor skillnad på att få lyssna igenom 1 minut av en låt och att få se hela låten framföras live på scen.

Den som överraskade mig mest var den jag tidigare ifrågasatte mest, Caroline Af Ugglas. Precis som Marie Lindberg med låten Trying To Recall för två år sen, så berörde Ugglas låt väldigt mycket. Den gick igenom TV-rutan och kändes i hjärtat. Vilken känsla!

Marie och Shirley som jag trodde skulle gå vidare var inte alls så bra som jag hade hoppats på, tvärtom. Däremot var det överraskande att Scotts gick vidare. Jag gillade inte alls låten, faktiskt riktigt tråkig.

Alcazar var kvällens givna etta. En discodänga som kommer gå långt i tävlingen.

Största besvikelsen var att Nina Söderqvist inte gick vidare.

Läs mer i Aftonbladet
Andra bloggar om: Melodifestivalen

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hade hellre sett Nina eller Caroline till final än det där förbannade tuggiga tröskverket Alcazar.

Anonym sa...

Caroline af Ugglas helt klart hon skulle få en chans till och Internationella juryns favorit.. gillar hennes stil .. sticker verkligen ut bland allt annat..
Emilia och Alcazar, tycker jag var värdiga sina platser i Globen.. men Scotts, en klar besvikelse.
Ha de..