söndag 15 februari 2009

Promenad och Födelsedagsfirande


Jag började promenaden med att gå och kasta min gamla dator och skrivare som har legat och samlat damm och tagit upp massa onödig plats. Det är skönt att göra sig av med saker man ändå inte använder, något jag borde göra oftare!

Efter att jag kastat skräp promenerade jag över Årstafältet. På Årstafältet finns gångvägar som förbinder Östberga med Årsta. Tidigare när det var full trafik på den numera nedlagda Årstalänken, samt ett igenvuxet Årstafälet, så var det längre att gå om man skulle ta sig till Årsta.

Västra Årstabron måste vara bland bästa som bygts i Stockholm på senare år (Stod klar 2005). Årstabron förbinder Årsta med Södermalm (Tanto).






På andra sidan bron ligger som sagt Tanto, många gaypersoners favoritställe ett par veckor under sommaren. (Stockholm Pride). Här en bild på Högalid Hembygdsgård.





Promenaden fortsatte sen genom södermalm till slussen. Här med vy mot Gamla Stan





Sen vidare på skeppsbron













Förbi slottet till...








Wienerkonditoriet som ligger på platsen (Biblioteksgatan 8) där AIK grundades idag för 118 år sedan. Det blev firande med AIK-bakelse tillsammans med många AIKare som var på plats.


Grattis AIK!
Det blev en ca 8 km lång och skön söndagspromenad.

Inga kommentarer: