lördag 21 februari 2009

Melodifestivalen - Delfinal 3 (Så går det)

Då är det dags igen och denna gång är det dalastaden Leksand som har hand om värdskapet.

Tyvärr så håller låtarna i mitt tycke inte alls lika hög klass som senast.

Nu har jag lyssnat igenom en minut av bidragen och jag tror det går så här:

Dessa tre låtar går inte till duell:

Mikael Rickfors - Du vinner över mig
Ledsen alla Rickfors-fans, men detta tilltalar mig inte ett dugg och jag tror för er och Mikael Rickfors skull att det slutar här, för detta tilltalar inte så många andra heller. Hejdå

Maja Gullstrand - Här för mig själv
Jag gillade Maja Gullstrand när hon var deltagare i Fame Factory, sen så har jag inte hört så mycket av henne frånsätt någon enstaka låt. Hon har en karaktäristisk "gullig" röst, men den räcker inte att ta henne vidare. Låten verkar dessutom rätt tråkig. Hejdå

Rigo & The Topaz Sound feat. Red Fox - I Got You
Jag gillar faktiskt detta! Jag tror tyvärr att det är för smal genre för att den skall röstas vidare. Jag kommer dock lägga en röst på denna låt! Dock, Hejdå

Dessa fem låtar går till duell:

BWO - You're Not Alone
Denna låt är inte alls lika stark som deras tidigare bidrag i Melodifestivalen men kanske är valet av en ballad smart? För om de inte har lyckats vinna tidigare, hur skall de då kunna vinna nu med en liknande låt? Jag tror det är ett smart val att testa något nytt. - Välkomna till Globen

Sofia - Alla
Sofia Berntsson har tidigare deltagit i Melodifestivalen med låten Hypnotized, 2006.
Jag har aldrig riktigt fastnat för Sofia och har egentligen inga åsikter om henne. Frågan är om valet på en grekisk låt fungerar för att ta sig vidare? Jag tycker dock att det svänger och låten och grekiska är ett fint språk. Jag tror dock inte att det räcker till en andra chans. Hejdå

E.M.D.- Baby, Goodbye
Detta gillar jag inte alls. De har gjort så mycket bättre låtar än denna!
En rätt tråkig låt, men grabbarna är ögongodis och jag har många fans. Välkomna till andra chansen

Velvet - The Queen
Detta är i mitt tycke den bästa låten för i afton!
Velvet som tidigare har ställt upp 2 gånger, kommer absolut gå vidare med denna låt! Frågan är om den går direkt till Globen eller om hon måste kvala vidare genom en andra chans. Jag tror tyvärr på det sistnämnda. Välkommen till andra chansen

Molly Sandén - Så vill stjärnorna
Molly slog igenom för 2 år sen med låten "Det finaste någon kan få" i Junior Eurovision Song Contest. Nu är det dags för den riktiga tävlingen och visst går Molly vidare! Jag gillar denna tjej som har en väldigt mogen röst för sin unga ålder. Jag tror hon går direkt till final. Välkommen till Globen!

Andra bloggar om: Melodifestivalen 2009, Leksand, BWO, Molly Sandén, Velvet, Sofia Berntsson, EMD, Mikael Rickfors, Maja Gullstrand, Musik, Tävling, Schlager, Dalarna

Inga kommentarer: