lördag 14 februari 2009

Melodifestivalen - Delfinal 2 (Så går det)

Sådär nu har jag lyssnat igenom 1 minut av låtarna och tror det kommer att gå så här:

Dessa 3 låtar går inte vidare till duell:

Amy Diamond - It´s My Life
Amy Diamond är lilla flickan som låter lika nu som då. När skall hon lämna den lilla flickan och bli vuxen? Låten känns sådär. Hejdå

Lasse Lindh och Bandet - Jag ska slåss i dina kvarter
Jag gillar denna genre, däremot har jag aldrig fastnat för Lasse Lindh. Det känns som om jag hört låten redan. Hejdå

Cookies n Beans - What If
Jag är inget större fan av countrymusik. Det kan gå vägen eftersom det är ett nytt inslag på melodifestivalscenen samtidigt som låten är helt okej, men jag tror tyvärr inte det räcker. Hejdå


Dessa fem går till Duell:

Lili och Susie - Show Me Heaven
Denna låt går direkt till final. Det finns inte så mycket att säga. Refrängen sätter sig direkt, den blir en hit på dansgolven och det är nostalgi av hög grad. Välkommen till Globen

Måns Zelmerlöw - Hope & Glory
Låten är inte likabra som Cara Mia, men känns ändå okej, och en låt som blir bättre för varje gång man lyssnar. Måns är otroligt söt vilket bara det ger honom många röster. Det räcker till andra chansen

Heat - 1000 miles
Årets första hårdrocksbidrag och visst är det bra! Jag har hört ytterst lite av gruppen tidigare vilket jag får bättra mig på. Detta gillar jag väldigt mycket och jag ser fram mot liveframträdandet! Välkommen till Globen

Markoolio - Kärlekssång från mig
Detta är hemskt! Usch usch usch. Barnen älskar denna Clown och tyvärr går han vidare till andra chansen just därför. Snälla snälla barn, rösta inte på detta skräp!

Jennifer Brown - Never Been Here Before
Denna låt är helt okej, varken bu eller bä. Tyvärr får den ge vika för Markoolios populäritet.
Hejdå

Sammanfattning:

1. Lili och Susie - Show Me Heaven (Globen)
2. Heat - 1000 miles (Globen)
3. Måns Zelmerlöw - Hope & Glory (Andra Chansen)
4. Markoolio - Kärlekssång från mig (Andra Chansen)
5. Jennifer Brown - Never Been Here Before
6. Amy Diamond - It´s My Life
7. Cookies n Beans - What If
8. Lasse Lindh och Bandet - Jag ska slåss i dina kvarter

Andra Bloggar om: Melodifestivalen, Lili och Susie, Heat, Måns Zelmerlöw, Markoolio, Jennifer Brown, Amy Diamond, Cookies n Beans, Lasse Lindh, Skellefteå, Schlager, Musik

Aftonbladet TV, Aftonbladet, DN

2 kommentarer:

Anonym sa...

OJ vad jag hoppas att du har fel. Amy Diamond vill inte överge sina fans som är mycket yngre än hon själv. Det är ett smart drag, men en liten flicka är hon inte, hon är ordentlig, det är en stor skillnad. Orka med fler slampor ala Ukraina förra året. Pfft.

Mike75 sa...

Rebecca:
Så bra att hon är ordentlig och tar hand om sina fans. Jag tycker dock inte det har hänt så mycket med Amy sen hon slog igenom för 4 år sen.