onsdag 10 september 2008

Bus

Har ni någon gång gjort något bus som fått stora konsekvenser?

Nu var jag i och för sig väldigt ung (5-6 år gammal) så jag är förlåten, men det jag och min bortgångne vän Stefan gjorde var inte det mest smarta vi gjort i våra liv.

En stor dröm när jag va riktigt liten var att bli brevbärare. Jag tyckte det va kul att leka brevbärare och cykla runt och stoppa ner lappar i folks brevlådor.

Det jag och Stefan gjorde var att plocka upp folks post, ta hem och måla lite på kuverten och lapparna, och sen stoppa ner det i brevlådorna igen. Att vi inte stoppade posten i samma brevlåda som vi tog den ifrån tyckte vi inte var så viktigt.

Betänkt att detta var under en tid då väldigt många fick hem sin lön i form av en utbetalningsavi.
Folk fick annans post med "teckningar" på och folk hade inte fått sina (eller fått andras) utbetalningsavier/räkningar/deklarationer mm.mm.

Detta uppmärksammades såklart i media och polisen kopplades in.

Busigt va?

Läs mer om bus, brevbärare, polis, media

Inga kommentarer: