fredag 12 september 2008

Statcounter

Det finns många bra nyttoprogram som är gratis på webben. Ett av de allra bästa är i mitt tycke Statcounter som är en räknare med statistik över de besökare man har på hemsidan/bloggen.

Jag är fortfarande rätt fascinerad över hur högt upp på Google som denna blogg indexeras när det gäller vissa sökord.

Som exempel så hamnar denna blogg på nummer 4 om man söker på Redbull, plats nummer 6 om man söker på frasen vila i frid, och plats nummer 11 om man söker på Finsk Musik.

Jag har visserligen arbetat lite med sökmotoroptimering en gång i tiden och vet de enklaste metoderna för att hamna högt upp. Men med denna blogg har jag inte gjort något speciellt.

Vilket är det vanligaste sökordet ni har till er blogg? Det sökord som genererat mest trafik till min blogg är Hjälpfonden. Många kollar säkert upp denna oseriösa hjälporganisation innan de söker jobb där. Hoppas de genom denna blogg blir i allafall lite avskräckt!

Jag är fortfarande lite bitter över att jag inte hamnar högst upp med mitt signum: Stay Gay. Men skam den som ger sig!

Läs mer om Statcounter, Sökord, Google, Sökmotor, Blogg, Sökmotorpositionering, Sökmotoroptimering, Redbull, Finsk Musik, Vila i frid, Hjälpfonden, Nyttoprogram, Hjälporganisation, Gratis,

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej! Jag såg att du skrivit om Stat counter, men jag måste bara fråga. Jag har också gjort en sån, och gjort allt precis som man ska, men jag fattar fortfarande inte vart man kan SE statistiken? Jag ser bara den där "gadgeten" på min blogg, men jag hittar ingenstans själva "besöksstatistiken" ? Vet du var det finns? :)