onsdag 3 september 2008

Sjuk

Idag är jag hemma eftersom jag känner mig febrig och har en sprängande huvudvärk. Jag kände redan igår att jag var på väg att få migrän, men har klantigt nog glömd min medicin på jobbet.

Jag förstår inte varför jag får dåligt samvete av att vara hemma från jobbet när jag mår så här. Det är nästan så att jag skäms för att sjukanmäla mig. Fler som känner så?

Igår skrev en vän till mig och beskrev en situation som jag känner igen så väl. Han skrev att han är så fruktansvärt trött på Unix (han är Unix-tekniker) så pass mycket att han mår dåligt varje dag han åker till jobbet. Denna stress kände jag för ca 8 år sen när jag var färdigutbildad datatekniker. Idag finns det hjälp mot utbrändhet, för 10 år sen blev man mest ifrågasatt.

Är du medlem på Communitiet Qruiser? Skriv gärna till mig där om du vill. Jag heter Mike75

Stay Gay!

Läs mer om Sjuk, Migrän, Huvudvärk, Arbete, Stress, Utbrändhet

1 kommentar:

Anonym sa...

sv: ja men nu är det fixat :)