söndag 7 september 2008

Tortyr

Jag läste precis en artikel i Aftonbladet, som fick mig att komma ihåg en händelse som jag tror är en stor del av orsaken till min olustkänsla inför läkarbesök, vilket jag fullkomligt hatar.

När jag var i yngre tonåren och ett par år framåt, så hade jag väldiga problem med mina tånaglar. De växte inåt så jag ständigt fick nageltrång, vilket medfört att jag har opererat mina tår åtskilliga gånger. Nageltrång låter ju inte så farligt, men ni som har haft det, vet hur ont det gör.

En gång frågade läkaren mig, inför en operation, om bedövningen hade börjat verka, varpå jag förklarade att den inte hade gjort det. Läkaren menade att den måste ha gjort det, och började med att klippa min nagel sakta, vilket var obeskrivligt smärtsamt. Ni vet hur ont det kan göra att klippa en nagel lite för mycket? Tänk er en läkare som klipper, inte bara en liten bit, utan hela nageln samtidigt som 2 sjuksköterskor håller fast dig för att du skall hålla dig still.

Jag tycker operationen mer liknade en tortyr. Jag var ju bara 13 år..

Är ni förvånade över att jag idag känner obehag inför mina sjukhusbesök?

Stay Gay

Läs mer om Sjukhus, Operation, Nageltrång, Bedövning, Tortyr, Misshandel, Läkare

Inga kommentarer: