tisdag 9 september 2008

Stockholms godaste Kebab?


Jag är inte lika förtjust i kebab längre som jag var tidigare, men tycker ändå att det kan vara riktigt gott (fast föredrar helst en falafeltallrik) ibland.


Mitt favoritställe när det gäller kebab är helt klart Palmyra Kebab i Årsta. Jag förvånas inte alls av att folk som är i stan reser en omväg via Årsta när de är sugna på kebab, för man får vansinnigt stora portioner om man beställer en kebabtallrik och det smakar väldigt gott.

Men över 90 kronor för en kebabtallrik? Man får inte vara två att dela på en kebabtallrik och du kan inte beställa en mindre tallrik för en billigare peng (vilket i och för sig inte är så kontigt). Jag har aldrig lyckats äta upp en hel kebabtallrik utan väljer oftast ta med mig hem och dela med någon vän.

Men förutom priset (du blir sjukt mätt) så rekomenderar jag er att besöka denna restaurang om du vill prova på en riktigt stor och god måltid.


Inga kommentarer: