tisdag 16 september 2008

Skvaller-media

Alla de stora tidningarna har skrivit om den folkkära artist som natten mot söndag misshandlade sin fru.

Varför namnger inte tidningarna artisten? Av respekt för familj/inblandade?

Det ligger i människans natur att vara nyfiken och därför spekuleras det självklart väldigt mycket om vem det kan tänkas vara.

De allra flesta vet att det är Papa Dee som är anhållen men tidningarna fortsätter att inte namnge personen i fråga. Varför ens skriva om händelsen om man ändå väljer en linje som bara leder till spekulation och gissningar? Det anser jag vara minst lika respektlöst, respektlös mot alla de oskyldiga artister som är föremål för den spekulation som pågår.

Om händelsen i sig tänker jag inte tycka till något. Rättvisan får ha sin gång.

Läs artiklar i DN, SvD, Aftonbladet, Expressen

Läs vad Papa Dee:s fru skriver i sin Blogg

Läs mer om skvaller, Artist, Misshandel, Papa Dee, Daniel Wahlgren, Andrea Wahlgren

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tror inte ett dugg att tidningarna bryr sig om släkt och familj. De är bara rädda för att bli stämda. Fanns inte det alternativet då skulle de outa varje gång något sådant här händer.

Inte för att tycka något i ämnet, men ponera att det ÄR som frugan skriver. Ett hon ÄR ett psykfall som försöker skada sig själv stup i kvarten. Jag fattar inte hur han vågar bo under samma tak med henne. Tänk om hon hoppar från fönstret nästa gång. Och han får skulden för att ha knuffat henne..

Om jag vore Papa skulle jag lämna psykfallet för vårdens händer.. redan med tanke på grannarnas psykiska hälsa och nattsömn och även förbipaserandes.